Durian Balik Pulau Kg. Mertuaku

6/25/2011 12:16:00 PTG 2 Comments

 

Salam semua,

Sebelum sampai umah mertua malam tadi.. sepanjang jalan masuk ke Balik pulau ni dah asik bau durian je.. almaklum jelahkan sekarang ni penangkan tengah musin durian.

Bangun pagi2 terus bapa mertua ajak g pungut durian dekat dusun sebelah umah.. apa lagi ni memang kegemaran aku masuk kebun ni.. jom layan gambar operasi pungut durian tadi pagi.

durian balik pulau 1

D24, sanggup ikat pakai tali.. so kalau dah masak durian ni tak jatuh ke bumi.. di tergantung je.. hehehe.. amacam ada berani nak curi durian ni.. jgn nanti kena potong tangan. Durian ni bukan pak mertua aku punya.. yang ni durian jiran kebun bapa mertua aku.

durian balik pulau 2  durian balik pulau 3 durian balik pulau 5  durian balik pulau 4

Perjalanan menuju ke dusun durian.. sambil tu bapa mertua sempat menebas lagi.. aku pulak dah tak sabar nak pungut durian ni.. hehehe

durian balik pulau 9 durian balik pulau 6 durian balik pulau 7 durian balik pulau 8

Kali ni nasib baik.. sebab kira kamilah yang paling awal masuk kebun.. so dapatlah rasa keseronokkan pungut buah durian tu.. hehehe.. tahun sebelumnya pencuri durian masuk dulu

durian balik pulau 16 durian balik pulau 10 durian balik pulau 11 durian balik pulau 15

Sepanjang perjalanan masuk kebun tu pasti akan terjumpa sebiji buah durian yang dah jatuh… bukan sebiji je.. tapi berbiji-biji.. hehehe

durian balik pulau 18 durian balik pulau 12 durian balik pulau 17 durian balik pulau 13

korang tengok pokok-pokok durian yang penuh dengan buah dekat atas tu.. rezeki tahun ni banyak pulak buah durian ni… rezeki menantu ni.. hehehe

durian balik pulau 14

Haaa.. tu dia hasil pagi ni satu bakul.. memang terbaiklah.. balik dulu ye.. nak makan durian sat

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

Jangan segan-segan bagi komen ye..