Jom Layan Mangga Datok

5/23/2011 08:41:00 PTG , 3 Comments

 

Salam semua,

Alhamdulilah dah selamat aku sampai umah sewa aku jam 4.00 petang tadi.. sebelum sampai umah sempat singgah kejab dekat RnR untuk membeli makanan. Tiba-tiba terpandang pulak aku dengan satu mangga yang ditulis “Mangga Datok”.. Pernah dengar tak nama ni?

Kalau tak pernah dengar takpe.. mai sini aku cerita berapa harga mangga Datok ni sekilo.. Tengok tanda harga dekat bawah ni.. Sekilo RM8.00

Mangga Datok harga

Macam mana murah atau mahal harga mangga Datok ni? kalau korang nak tahu mangga ni memang besar.. tengok dekat bawah ni.. aku beli 3 biji tadi harga RM18.00.. teringin punya pasal aku beli juga.

 Mangga Datok 2

Dekat bawah ni Mangga Datok yang dah siap aku kupas.. tak rasa lagi.. warna memang cantik.. rasa tak tahu lagi.. sat nak rasa dulu ye.. hahaha

Mangga Datok 4

Tu dia.. sebiji je aku kupas.. tengok penuh satu pinggan besar.. memang besar gila mangga Datok ni.

Mangga Datok 5

Terbaik!.. memang tak rugi aku beli tadi.. manis pon manis.. ingat next time nak beli lagi kalau balik utara.. hehehe.. sorrylah ye sebab aku buat korang terliur pulak ni.. hahaha

** Sejak dua menjak ni macam-macam makanan pulak aku teringin makan.. :-)

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

3 ulasan:

  1. haishh memang buat saya terliur nie..mangga kesukaanku..baru nie saya beli mempelam harumanis harga dia sekilo rm10..

    BalasPadam
  2. @Sharinginfoz : ada 2 biji lagi dekat umah tu.. hehehe

    @Far_east :hehehe.. kalau orang mengidam memang kena beli ni..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..