Perut BUNCIT @ BOROI Menakutkan...

5/06/2010 09:07:00 PG , 1 Comments

Aku rasa bila korang tanya sapa nak mcm dekat atas ni, semua kata ohhhh tidak.. tak nak @ katakan tidak.

Apa yang aku perhatikan semua berpunca dari cara pemakanan harian kita. ada kata sambil makan jangan berselang air, ada juga kata kurangkan makan malam. Yang terbaru aku baca kurangkan minum ais, so mcm2 kita dengan dekat luar sana punca2 jadi macam dekat atas tu.

Tapi apa yang jelasnya bila sesorang tu baru saja melayari alam rumah tangga memang ketara perubahan ni dekat si jejaka. sepatutnya yang naik si isteri sebab mungkin berbadan dua, tapi yang naik dulu si suami ni.

sama macam aku, dulu sebelum aku berumah tangga berat aku dalam 50-55 saja. kurang makan jadi 50 lebih makan naik 55, tapi baru 5 bergelar suami berat aku dah jadi 65 - 67 kejab.

tidakkkkkkkkkkk.. aku naik 10kg dalam masa 5 bulan, mungkin kerana faktor makan, senang hati n ada orang jaga. hehehe.

aku rasa aku kena ubah cara pemakanan aku dengan mengurangkan makanan berminyak n kurangkan pengambilan makan nasi di waktu malam.

kau tahu aku target nak macam mana? aku nak jadi macam dekat bawah ni. tapi tak tahulah bila akan terbukti yang aku tengok makin kedepan adalah..hahaha.


Apapon aku harapkan sapa2 yang ada petua yang boleh mengurangkan perut kedepan ni komen2lah dalam entri aku ni.

ramai yang sekaum dengan aku dekat luar sana tercari2 petua tu.. mai kita kongsi sama2.

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 ulasan:

Jangan segan-segan bagi komen ye..