Buah Tangan Dari Perlis Mangga Harum Manis

5/08/2014 10:40:00 PG 2 Comments

 

Sapa yang pernah beli mangga harum manis? memang mahal ye harganya.. bukan apa semalam cik isteri belikan buah tangan dari Perlis.. katanya mangga harum manis ni popular di negeri Perlis dan sekarang tengah musim mangga katanya..

Ada aku tanya dekat cik isteri sekilo berapa ringgit.. katanya sekilo dijual disana RM25… woooo boleh tahan rupanya harga mangga ni.. kalau ikutkan berat mangga ni.. dalam 3 biji dah lebih sekilo beratnya..

Mangga Harum Manis

Mangga harum manis yang berharga RM25 sekilo

Mangga Harum Manis 1

bila kulit dah kupas.. terliur je air liur nak ngappp

Mangga Harum Manis 2

Harganya berbaloi dengan rasanya.. memang terbaik… rasanya kalau ambil benih dia tanam dekat kampung boleh hidup ke?

Mangga Taiwan

Mangga Taiwan.. sekilo RM15

Mangga Taiwan 1

tak sempat masak kuning lagi aku dah belasah.. kalau tak percaya sebiji dekat atas tu aku bedal sorang je.. hehehe.. rasanya boleh tahan juga..

 

Manfaat Mangga Harum Manis

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

  1. Mempelam harum manis nie kalau makan dengan pulut memang sedap laaa

    BalasPadam
  2. nak beli pun kena hati2 gak.ada yang depa tipu..buah pelam sala kata harumanis..kwn sy orang perlis la kata.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..