Belajar Menabung Di Tabung Unta

2/20/2014 01:43:00 PTG 2 Comments

 

Assalamualaikum & selamat sejahtera,

Bak kata orang tua, nak melentur buluh biar dari rebungnya.. samalah macam anak-anak ni.. kalau nak ajar menabung biarlah dari usia masih kecil..

Harraz Tabung Unta 1

Anak baru je semalam belajar masukkan duit syiling dalam tabung.. kebetulan ada satu tabung unta dekat rumah yang kosong, cuba bagi dekat dia.. tengok pandai tak dia masukkan duit syiling dalam tu.. mula-mula asik tak masuk je duit dalam tu.. lama-lama bila dah ajar berkali-kali alhamdulillah dah pandai masukkan sendiri.. sekarang aku pulak yang jenuh hari –hari minta duit syiling nak masuk tabung.. hehehe

Harraz Tabung Unta 2

Harraz Tabung Unta 3

Harraz Tabung Unta 4

Harraz Tabung Unta 5

Nak kena tabung duit dari sekarang ni.. sebab senang nak masuk sekolah dengan universiti nanti :-)

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

  1. biasa dua je tabung yang femes.... tabung haji dan tabung unta la kan.... tabung ayam dah takde skang nie

    BalasPadam
  2. alhamdullillah dah pandai menabung :)

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..