Koleksi Kuih Raya 2013

8/02/2013 08:40:00 PG 10 Comments

 

Assalamualaikum dan salam ramadhan semua,

Hari ni merupakan hari terakhir aku dan cik isteri bekerja dan insyallah kalau takda apa-apa masalah esok pagi selepas sahur kami akan bertolak pulang ke kampung aku di Johor dahulu.. sebelum aku bergerak pulang ke utara pulak pada hari isnin..

Takda apa yang nak disembangkan sangat.. cuma nak kongsi beberapa koleksi kuih raya yang telah disediakan oleh cik isteri.. bab-bab kuih raya ni aku serah semua pada cik isteri..

cookies kak ina

kukis diatas adalah yang terawal kami terima hasil air tangan blogger iaitu Kak Ina.. ni merupakan tahun ke-2 aku order kukis raya ni dari beliau.. kukis ni dah berjangkit sampai kampung aku.. sebab tu adik aku pun ada order sekali.. confirmnya sebelum raya lagi mungkin satu balang akan habis ni.. hehehe.

kuih raya pelbagai

Kuih raya pelbagai.. 4 dalam 1 ni adalah kuih raya yang dibeli dari adik ipar.. resepi orang penang..

kuih raya

yang ni aku tak tahu apa nama dia.. macam kuih kacang je.. cik isteri belikan untuk aku.. hehehe.. aik untuk tetamu takda ke.. hehehe

Rempeyek

Yang ni pulak rempeyek..  dengan kuih apa entah.. nama aku tak tahu juga.. sebelum raya confirm akan habis juga ni.. kalau tak sembunyi ni..

maruku

maruku pun ada.. macam-macam jenis maruku.. yang ni aku tak beli tapi dapat dari sumbangan kelab kakitangan dekat opis aku..

Ada beberapa lagi kuih tak sampai yang cik isteri order.. rasanya hari ini nak ambil kuih tart nenas pulak..

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

10 ulasan:

  1. berhati-hati memandu dan selamat hari raya

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq bro.. sama2 selamat memandu

      Padam
  2. Tapi ... apa je kuih yang ko buat... hehehehe.... p/s : Shopping apa duit bantuan kewangan tue...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuih yangaku buat tak siap lagi.. hehehe.. duit batuan kewangan apa bro..

      Padam
  3. seblm raya lah nak merasa bagai . bila dah raya , sana sini biskut pun sama , nak jamah pun dah krg sudi ... heheheeee

    BalasPadam
  4. banyak kuih, saya pun ada order tapi dua jenis je..untuk mak saya..hehe..

    BalasPadam
  5. Banyaknya koleksi kuih raya!!

    Blogwalking segmen sama...Gud Luck...Selamat Hari Raya...

    http://kasihlestariabadi.blogspot.com/2013/07/blogwalking-singgah-sahur.html

    BalasPadam
  6. Saya paling suka rempeyek.. Hehe tengah mencari rempeyek susah nak jumpa kat sini..

    BalasPadam
  7. Banyaknya kuih raya... Bleh ler dtg raya tahun nie kat ghumah...
    Nanti singgah Ipoh calling2 la yerk.. Nanti bleh Harraz collect duit raya... ^_^
    http://shakleewithyou.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum. sodapnya kuih2. sheila tak sempat beli kuih lagi >_________<

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..