Kecewa Dengan Fatwa Dikeluarkan Majlis Fatwa Kebangsaan

7/23/2013 09:51:00 PG , 13 Comments

 

Assalamualaikum dan salam ramadan semua,

Sangat sedih bila aku baca berita dekat paper ni yang menyatakan peserta islam pertandingan ratu cantik malaysia kecewa dengan keputusan Fatwa yang dikeluarkan Majlis Fatwa Kebangsaan tentang pengharaman wanita islam menyertai mana-mana pertandingan ratu cantik..

Seboleh-boleh nak juga dia masuk walaupun fatwa dah kata HARAM..

pertandingan ratu cantik

Aku rasa orang yang keluarkan fatwa ni pun bukan orang sebarangan dan sepatutnya apa yang diputuskan oleh fatwa wajib diikuti.. kalau kata haram.. haramlah hukumnya.. kenapa nak pertikai lagi.

Tak tahulah apa nak jadi dengan dunia akhir zaman ni.. mungkin inilah tanda-tanda hari kiamat dah dekat.

Tak maulah komen panjang-panjang masing-masing ada akal boleh fikir mana yang baik dan yang tak baik.. lagi pun nikan bulan puasa.

Berita sepenuhnya baca sini

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

13 ulasan:

  1. Balasan
    1. salah sendiri jgn salahkan mak ayah.. hehehe

      Padam
  2. ni la kalao ada otak tapi x gunak utk berfikir...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bulan puasa org sebuk tambal amal ni.. sebuk nak gi pakai baju sukan katanya.. hehehe

      Padam
  3. sape bapak diorang? apsal tak halang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. entahlah bro.. mungkin family tak kisah kot..

      Padam
  4. bagus sangat diharamkan. kalau tak mungkin ramai lagi nak joint...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu tn.. dia orang makin dilarang makin suka

      Padam
  5. Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - www.nazlee.com

    sedih bila perkara duniawi yg nyata haram dipermainkan...

    BalasPadam
  6. kesian sangat kat majlis fatwa. semua fatwa yang dikeluarkannya selalu ditentang. tengok je la fatwa merokok. berapa ramai yang masih hisap rokok walau difatwakan haram. oleh kerana tiada tindakan, maka berani la umat islam melanggar. Hukum Allah pun kita langgar, ini kan pula cuma secebis fatwa dari manusia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bila dari kecil didikan agama kurang nilah jadinya.. hukum yang haram dikatanya lapok dan kolot.. huhu

      Padam
  7. biasaler tu kalau dh rasa diri tu perfect..
    mcm bleh mnang jer kalu masuk..
    tgk gaya pn dh tau kak..
    nama jer islam..
    prangai tu rasanyer dh bleh agak dh :)

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..