Fakta Kemuflisan di Malaysia

6/25/2013 09:17:00 PG , , 9 Comments

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Pagi ini aku nak kongsikan artikal tentang kemuflisan di Malaysia.. pastinya bila disebut muflis sahaja dalam kepala akan tergambar orang tu akan pakai seluar pendek dan selipar sahaja bila di istiharkan muflis.. itu gambaran yang selalu kita tengok di dalam rancangan tv atau drama-drama tv.

Tahukah anda semua.. dengan jumlah hutang RM30,001 sahaja, hakim boleh mengisytiharkan anda bankrap melalui perintah mahkamah. Jadi bagi yang ada loan lebih dari nilai tu.. berhati-hatilah dengan jangan sampai tunggakkan pinjaman tidak dibayar.


Courtesy of: iMoney.my

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 ulasan:

  1. huhuhuhu... mintak laaa diajuhkan muflis nih..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul bro.. banyak masalah bila kena muflis ni

      Padam
  2. mintak2 dijauhkan ...stakat ni saya masih mampu utk elak guna kredit kad..kredit kad pun xde..

    http://akutaksunyi.blogspot.com/2013/06/dapatkan-set-milk-booster-shaklee-set-b.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. baguslah.. kalau boleh takyah guna kad kredit ni.. guna kad debit.. ada duit baru shopping..
      tq bagi link set milk booster shaklee

      Padam
  3. Terima kasih di atas perkongsian info... Semoga dijauhi daripada musibah ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama2 tn.. biaralah hidup tanpa hutang sebaiknya

      Padam
  4. loan kereta baling ramai bankrap. nak jadi penjamin pun kena berhati-hati juga. peringatan sebelum terlambat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak pakai kereta mewah tapi tak mampu.. bila nak bayar balik dah tak mampu nak jual kekadang kereta dah takda nilai penyudahnya kereta kena lelong.. duit nak topup hutang bank tak cukup.. tu yg jadi kena istihar muflis.. moga2 dijauhkan dari kita semua tn

      Padam
  5. ishk.panjang lebar. tpai sangat BERGUNA!!

    Sumijelly.com

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..