Bayaran Dividen ASB 2012 12.00 Sen Seunit | Mimpi Atau Realiti

12/04/2012 11:41:00 PG , 33 Comments

 

Assalamualaikum & salam sejahtera semua,

Kenapa ramai sangat yang bercerita tentang Bayaran Dividen ASB tahun 2012 lebih tinggi dari biasa dan ramai pulak yang cakap dividen untuk tahun 2012 adalah sebanyak 12.00 sen seunit.. ada dua tiga blog juga yang bercerita yang sama.. boleh baca sini

Amanah-Saham-Bumiputera-ASB-Dividen-2012

Siapa yang ada buku biru ni untunglah kalau isinya banyak.. tapi kalau ada baki RM10 je.. sendiri tepuk dada tanya selera..

 

Adakah satu mimpi atau realiti?

Dividen ASB tahun 2009

Dividen ASB tahun 2010

Dividen ASB tahun 2011

Dividen ASB tahun 2012 ?????

Sama ada mimpi atau realiti kita hanya akan tahu bila pengumuman sebenar akan dibuat dalam masa terdekat.. mungkin juga minggu ni.. kalaulah benar.. orang yang akan senyum sepanjang tahun adalah sidia.. dan aku bolehlah tumpang gembira… hehehe

Samada durian runtuh dari ASB ni ada kaitan dengan PRU13 aku sendiri pun tak tahu.. sebab aku bukannya pemerhati politik.. hehehe

Apa perasaan korang kalau betul ramalan yang dia orang sebut-sebut tu.. sapa yang tak happy angkat tangan.. hehehe

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

33 ulasan:

  1. kalau benar memang senyum sampai telinga ler jawabnya pemilik buku biru semua.

    BalasPadam
  2. xyah nak epi sangat la...mesia tahap inflasi dah dkt 5%..beware je la sume benda akan naik

    BalasPadam
  3. perghhhh kalau betol boleh pakai Galaxy Note 2 ni Insyallah

    BalasPadam
  4. Fuh, kalau betul lepas nie, beli superbikelah aku! alhamdulillah.

    BalasPadam
  5. untung la orang yang ada asb...

    BalasPadam
  6. bertuah kalau betul dividen jejak 12%.beruntung siapa yg mengekalkan pelaburan!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. betul ke tak ni,janganlah lah main-main,mau pengsan aku ni,tapi baik jugalah kalau betul harap haraplah kan-kan kan kan...kan.

    BalasPadam
  8. bagi orang2 muda, buat lah simpanan dari awal,boleh buat pinjaman ASB dari mana2 bank.kalau dividen 8%, lebih kurang 8 tahun, jumlahnya kan jadi 2 kali ganda.maknanya kalau anak2 muda bermula dengan pinjaman 100K dalam masa 16 tahun simpanan dah ada 400K, dengan bayaran bulanan +- RM500. Selamat menyimpan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. sokong...mmng benar!!!mula ler dgn asb loan 100k.

      Padam
  9. berungtunglah pelabur2 asb..jom melabur banyak2

    BalasPadam
  10. berungtunglah pelabur2 asb..jom melabur banyak2

    BalasPadam
  11. Untunglah aku,kat Akaun skrg dh Ada 500 k.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Limit asb 200k jer..ni smpai 500k nie..Ko 7bsepupu tsri kama piah ceo pnb tuh ker?

      Padam
    2. Sape kta limit 200 k?buku Aku dh melebihi 200k ,npe bleh smpn lg?

      Padam
    3. untuk makluman dan dari apa yang aku tahu.. limit untuk maximum pelaburan dalam buku ASB tu adalah 200k.. dalam bentul sijil 200k.. so total maximum pelaburan dalam asb adalah 400k... tetapi nilai pelaburan tu boleh bertambah dengan hasil pendapatan dari bonus dan dividen tahunan... sebab tu aku pun percaya kalau bro dekat atas tu ada 500k.. :-)

      Padam
    4. Bukan cam tu bro.. Limit pokok mmg 200 k jea, tapi tiap2 tahun dia akan longgarkan base on berapa dividen declared tahun sblm nyer. So, lagi lama kita simpan lagi banyak accumulate kelonggaran tu. Macam aku start simpan rm200 k ( buat loan asb ). Skarang dah tahun ke 7, kelonggaran maksimum aku sampai dkt rm400 k skarang. Tapi aku biasa rolling jea duit dividen + bonus tu tiap -tiap tahun. Total loan asb aku skarang rm340 k. InsyaAllah tahun depan aku pulun sampai max coz dividen n bonus aku dpt skarang dh melebihi rolling aku tiap2 tahun.

      Padam
    5. ooo mcm tu ke.. kira org bank yang cerita dekat saya tu silaplah ye.. wah terbaiklah kalau dah ada sampai 400K.. hehehe

      Padam
    6. Ada setengah tu x percaya,tpi klau Ada duit sendiri Dan melibihi 200 k,bru lar nk Tao..

      Padam
  12. Kayalah mu aku kaya, sesuai dgn namamu..

    BalasPadam
  13. Kayalah mu aku kaya, sesuai dgn namamu..

    BalasPadam
  14. berdoalah agar kita dapat dividen dan bonus yang lebih tinggi dan bila dah dapat jangan lupa hulurkan sedikit pada mereka yang memerlukan yang tak mampu melabur kerana kemiskinan.Ingat bahawa saham akhirat lebih beruntung.....wallahualam...

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Alhamdulillah,bersyukur dengan nikmat.Kalau betullah kita dapat durian runtuh,marilah kita pakat sokong kerajaan yang memerintah sekarang kerana bijak menguruskan ekonomi.

    BalasPadam
  17. bila mula bayar dividen tu?januari ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kebiasaan 3hb Jan kalau tak jatuh hari sabtu atau ahad.. entahlah tahun ni bila.. tunggu pengumuman je

      Padam
  18. lg tinggi dr thn lepas rasanya...

    BalasPadam
  19. Buat loan asb kat bank mane yg lebih baik ye? Boleh bagi pendapat x?

    BalasPadam
  20. Buat loan asb kat bank mane yg lebih baik ye? Boleh bagi pendapat x?

    BalasPadam
  21. jangan lupa bayar zakat simpana ye,yang cukup haul dan nsabnya.Kalau taksilap ikutnilai emas..dalam Rm300 lebih ku..kenabayar 2.5 peratus aje.Sama-samalah kita berzakat.Zakat itu wajib dikeluarkan pada yg hak.

    BalasPadam
  22. Pok cik kayo.....bleh pogi haji tahun depan

    BalasPadam
  23. Duit ASB tak kira zakat, cuma sedekah jek...cuba tanye PPZ...ada member bgtau la....

    BalasPadam
  24. Duit ASB yg dimaksudkan adalah DIVEDEN n BONUS ASB...simpanan perlu Zakat...

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..