Bubur Lambuk Kampung Baru Memang Sedap

7/26/2012 01:26:00 PG 16 Comments

 

Salam ramadhan semua,

Sesiapa yang duduk sekitar Kuala Lumpur ni pastinya sudah tidak asing lagi dengan kesedapan Bubur Lambuk Kampung Baru.

Setiap tahun bila tiba musim puasa pastinya kawasan kampung baru akan diserbu oleh penggemar bubur lambuk ni samaada datang untuk mengambil yang percuma atau yang dibeli sendiri.

Samalah macam aku, kebetulan siang semalam aku balik dari kelas mengaji terus singgah dekat kawasan Masjid Kampung Baru untuk membeli sebungkus bubur lambuk yang berharga RM2.00 sahaja.

Bubur Lambuk Kampung Baru 1 Bubur Lambuk Kampung Baru 2 Bubur Lambuk Kampung Baru 3

Penuh satu mangkuk aku tuang.. mula-mula tengok dah terfikir boleh habis ke ni? lagi pun aku kena makan sorang je.. cik malarang kurang sikit makan bubur lambuk ni.

Bubur Lambuk Kampung Baru 4

Bubur lambuk kampung baru memang sedap.. terdapat daging yang banyak didalamnya.

Bubur Lambuk Kampung Baru 5

Dan penyudahnya.. licin selicin licinya.. hahaha.. nilah penangan bubur lambuk kampung baru.. sekali rasa pasti esok nak lagi..

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

16 ulasan:

  1. memang terkenal bubur lambuk ni

    BalasPadam
  2. memang terkenal tapi tak kena dengan selera tekak kita. kita punya bubur lambuk terengganu style ada pucuk paku merah dalam tu, ada santan dan ikan yg ditumbuk bersama bawang dan lada hitam..perghhhh.. trg style :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. lain tempat lain citarasakan.. :-)

      Padam
  3. tu la pasal...memang glemer dari zaman dolu2.... pernah kot try skali kwn yg tinggal kg baru bawak balik ke hostel... teringin nk rase lg tp jauh sgt plak..huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. opis memang dekat dengan kg. baru.. so memang kalau teringin tu takda masalah nak gi beli.. cuma kena beratur je.. hehehe

      Padam
  4. Balasan
    1. hehehe.. boleh je.. tapi kena beratur sangat panjang.. :-)

      Padam
  5. New village filled with porridge is tasty .. there are a lot of meat in it.

    BalasPadam
  6. kena pulak suam2 sikit, memang boleh tak cukup ni.

    BalasPadam
  7. whoaaa... berselera nampaknya bro... mesti kenyang kan...sampai licin semua

    BalasPadam
  8. famous betul bubur lambuk kpg baru ni tapi belum berkesempatan mencuba :)

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. kalau datang lewat bro.. beratur panjang tu

      Padam
  10. boleh tahu pukul berapa bubur lambuk mula diedarkan percuma?

    BalasPadam
  11. nak sangat rasa tp kerja kat putrajaya. kalau dah tau pukul berapa, nak jugak lari jap ke sana.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..