Dimana Privacy Aku?

5/23/2012 04:45:00 PTG 4 Comments

 

Salam semua,

Kring… kring… kring… tetiba phone dalam kocek berbunyi… hai selamat tengahari en. dot.dot.. (nama penuh aku disebut dengan tepat).. saya dari syarikat bla..bla.. ingin menawarkan kepada en. satu pelan perlindungan sempena ulang tahun.. bla..bla.. bla.. Tahniah diucapkan kerana Tn. terpilih dari beribu-ribu pelanggan yang ada.. tawaran ini hanya diberikan sekali ini sahaja.. bla..bla.. bla..

Pernah tak korang menghadapi situasi macam dekat atas tu.. aku nak dikatakan sebulan paling tidak mahu 2 kali aku dapat panggilan serupa tu.. yang aku pelik dari mana dia orang dapat aku punya butiran maklumat peribadi aku..

Adakah ada pihak-pihak tertentu yang menjual maklumat peribadi kita ni kepada pihak ke-3?

Kalau betul dimana privacy aku selama ni?

privacy

kredit image : google

Bukan semua orang selesa dengan panggilan seperti ini.. ye memang aku yakin ni adalah salah satu cara untuk cari pelanggan tapi cara ini aku kurang suka.. sebab aku rasa privacy aku terdedah..

Kalau korang pengguna kad kredit rasanya memang lagi tinggi potensi pihak-pihak ketiga ni akan hubungi korang untuk tawarkan pelan perlindungan ni dengan potongan terus melalui kad kredit korang..

Apa pandangan korang tentang keadaan seperti ini.. adakah korang pun pernah mengalami situasi macam ni?

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

4 ulasan:

  1. Memang ada bro...samada insuran or produk tertentu... selalu cakap " Saya tak berminat je "...

    BalasPadam
  2. pernah kena jugak.. selalu nye ai cakap x minat.. hehehe

    BalasPadam
  3. pernah kena jugak, dah kasik alasan x minat pun pujuk rayu gaban bukan main,rimas pun ade.

    BalasPadam
  4. oh ye lah sha pun pernah experienced benda ni dari syarikat insurans kereta sha kalau x silap

    huhuhuhu.. selalunya sha dengar aje offer tu dan lps tu sha akan ckp yg sha tak nak offer tu...

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..