Proton Preve Rahsia Disebalik Pembangunannya

4/17/2012 09:21:00 PG , 3 Comments

 

Salam semua,

Pastinya hari ini ruangan pameran disemua pusat-pusat jualan proton akan dipenuhi oleh pengunjung yang ingin menyaksikan dengan mata sendiri bagaimana rupa sebenar Proton Preve yang baru dilancarkan malam semalam oleh Perdana Menteri Malaysia.

Hari ini aku nak kongsikan sedikit rahsia disebalik pembangunan model terbaru Proton Preve ni yang sumbernya diambil dari rakaman pelancarannya malam semalam di RTM TV1.

 

Sebelum tu jom kita layan dulu Video dibawah ni..

Seterusnya jom kita tengok slide pembentangan dari orang-orang kuat proton berkenaan model Proton Preve ni..

preve teknologi 1

Pastinya korang kenal semua siapa ni.. ya nilah dia Dato’ Sri Hj. Syed Zainal Syed Mohamed Tahir, Pengarah Urusan Kumpulan PROTON Holdings Berhad yang juga merupakan orang kuat di PROTON bagi menjayakan model Proton Preve ni. (Dengar khabarnya beliau akan meletakkan jawatan tidak lama lagi di proton.. betul atau tidak tak pasti.. jika benar pastinya warga proton akan merasai kehilangannya..)

preve teknologi 2

Untuk menghasilkan Proton Preve 60 pereka digunakan dalam masa tempoh pembangunanan selama 3 tahun..

preve teknologi 3

preve teknologi 4

preve teknologi 5

preve teknologi 7

 preve teknologi 6

Di atas adalah ciri-ciri menarik yang ada pada Proton Preve

 preve teknologi 8

Jom kita tengok apa yang diterangkan oleh Ir. Tajul Zahari Abu Bakar ni….

 preve teknologi 9

 preve teknologi 10

preve teknologi 11

 preve teknologi 12

preve teknologi 13

 preve teknologi 14

preve teknologi 15

Paling canggih dalam banyak-banyak model proton yang hanya ada pada Proton Preve adalah engine dihidupkan tanpa menggunakan kunci.. hanya menggunakan butang sahaja.. perrgggg memang canggih.. setaraf kereta BMW & Volkswagen.

preve teknologi 16

Sesebuah kereta yang canggih tidak lengkap jikalau tidak dilengkapi dengan ciri-ciri keselamatan yang tinggi.. jom kita tengok apa kata Ketua Keselamatan Kenderaan, Proton Holdings Berhad, Zanita Zainuddin

preve teknologi 17

preve teknologi 18

preve teknologi 19

preve teknologi 20

preve teknologi 21

Dari apa yang diterangkan struktur badan dan rangka untuk model Proton Preve ni telah diperkuatkan sehingga 12 bahagian didalam kenderaan ni.. apa-apa pun pandulah cermat dijalan raya..

preve teknologi 22

Penerangan yang terakhir dari Dr. Wolfgang Karl Epple tentang Proton Preve dari segi prestasi @ Performance

preve teknologi 23

Jom kita tengok apa kata beliau…

preve teknologi 24

Proton Preve dilengkapi dengan Multilink Suspension.. pendek kata kalau langgar lubang pun tak terasi ni..

preve teknologi 25

Engine dari 1.6 litter Charge-Fuel Efficiency (CFE)

preve teknologi 26

preve teknologi 27

7 Speed Protronic transmisi dengan paddle shifters

preve teknologi 28

Teknologi CVT (kalau nak tahu google je..)

preve teknologi 29

dan dari apa yang diterangkan oleh beliau performance untuk proton Preve memang terbaik dan merupakan kereta yang mampu bersaing di peringkat global..

preve teknologi 30

Sebagai penutup jangan lupa kunjungi bilik pameran PROTON untuk menyaksikan sendiri kehebatan Proton Preve ni…

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

3 ulasan:

Jangan segan-segan bagi komen ye..