Alhamdulillah Rezeki Dari Langit Orang Nak Bagi Duit

3/20/2012 10:05:00 PG 13 Comments

 

Salam semua,

Sungguh murni & mulia pengirim email ini sehingga sanggup meyumbangkan semua wang ringgitnya kepada aku sebanyak 2 Juta Pounds… cuma persoalannya kenapa aku yang dipilih kan lebih baik disedekahkan kepada rumah kebajikan atau rumah-rumah anak yatim di Malaysia ni.. lagi banyak pahalanya.

Cerita banyak tak guna… korang baca sendiri apa kandungan email dibawah ni.

Scam email

Pesanan buat rakan pembaca semua, semoga korang tidak tertipu dan terpedaya dengan email serupa ini.. rasanya sebelum ni pun aku ada kongsikan kes2 sedemikian rupa.. tapi untuk peringatan semula aku kongsikan lagi.

Kata orang cukuplah hanya sekali aku dah pernah kena tipu dulu dengan email scam ni.. sebab tu aku belajar dari kesilapan yang lalu.

Sebarkan kepada rakan-rakan dan saudara mara yang sering menggunakan perhidmatan email ni.. tidak mustahil dalam 1 juta penerima email serupa ini akan ada seorang yang akan terpedaya dengan tektik licik seperti ini..

Sebaikkannya kalau dapat email serupa ini.. abaikan sahaja atau tanda sahaja sebagai spam atau delete terus dari kotak inbox korang..

Sama-sama kita supaya saling ingat mengingatkan..

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

13 ulasan:

  1. Balasan
    1. tulah pasalnya bro.. hehehe kalau betul aku bagi ko sikit.. hhehe

      Padam
  2. nampak benau nak nipunye..2juta suke2 kasik kt org, lwk..lwk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah nak minta 2 ringgit pun payah ni pulak 2 juta ye... He2

      Padam
  3. selalu sgt dpt email mcm ni.sape nk bg rezeki cm nih kalau tak berusaha kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul2 rezeki tak dtg kalau tak berusaha bro

      Padam
  4. Masih ramai lagi yang tak henti sebarkan email scam cenggini....huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah pasalnya bro... Dulu dia antar dlm bahasa inggeris... Sekarang dia org dh pandai translate dlm bm... He2.

      Padam
  5. Balasan
    1. Tq bro.. Sama2lah kita sentiasa berhati2

      Padam
  6. apa lagi. open table la. hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. He2.. Kalau betul dpt.. Bukan open table.. Tapi open padang bro.. Haha2

      Padam

Jangan segan-segan bagi komen ye..