Sampai Mati Tak Mampu Beli Rumah Kalau Harga Macam Ni

2/03/2012 06:17:00 PTG 9 Comments

Salam semua,

Cuaca dekat Penang ni memang tak menentu.. Kekadang hujang lepat.. Kekadang panas bukan main lagi.. Sampaikan si comel nak tidur pun tak selesa..

Ok kembali pada tajuk dekat atas tu ye.. Sebenarnya masa aku ontheway balik dari pekena cendol dengan cik malarang tadi.. Terpandanglah aku dengan projek perumahan banglow dekat kampung mertua aku ni.. Apa yang menarik perhatian aku tadi iklan harga sebuah rumah banglow tu..

Balik Pulau, Penang

Dari iklan yang digantung dekat kawasan perumahan tu harga yang ditawarkan adalah RM700,000.00 hingga RM900,000.00.. Macam mana murahkan walaupun berada di kawasan kampung.. Korang rasa orang melayu kita mampu tak beli dengan harga yang ditawarkan tu.. Kalau aku rasanya sampai mati aku tak mampu beli..

Korang bagaimana?

Published with Blogger-droid v2.0.3

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 ulasan:

  1. sama macam area bangi,sengaja kasi harga mahal sebab diorg tahu melayu kurg mampu.

    BalasPadam
  2. mmg tak bniat nak jual kat melayu kot

    BalasPadam
  3. Yang peliknya.. Status rumah lot bumiputra.. Pelik.. Melayu memang tak mampu nak beli

    BalasPadam
  4. Jual untuk melayu yg kaya2 ja kot...
    Tak pun, mmg saja, tak mau jual ngan melayu...

    BalasPadam
  5. itu penang.kalau KL main juta je skrg. takpe beli je yg mampu dl.janji ada aset. lps tu blh guna rumah tu cagar utk beli yg lagi besar.sbnr ada caranya cuma kita org melayu tak tahu & taknak ambik tahu. kena p belajar kt pakar2 mcmmana nk beli rumah :)

    BalasPadam
  6. kt area sana mmg hrga umah dh mula mahal sbb diorg tgh plan nk bw msk kaum cina pi dok area sana lak. skrg ni pun juz mampu nk beli umah kt area bertam ja..

    BalasPadam
  7. meh aku beli lima bijik.. aku sewa kat hang satu.. hahaahaha..
    hadoooii... gila punya harga..

    BalasPadam
  8. Mana dia pemimpin melayu?? Tak bersuara pun ??

    BalasPadam
  9. Setuju2...pemimpin melayu patut tahu hal nie...kalo aku jd pemimpin...aku akan turunkan harga rumah untuk bumiputra..sebab ini bumi melayu...pastu aku kenakan kenaikan cukai korporat dan kuat kuasakan undang2 sedia yang ada...contoh banteras pati yang berlambak2 kat malaysia nie...nyusahkan rakyat tul.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..