Hobi Masa Lapang Berbudi Kepada Tanah

2/06/2012 04:48:00 PTG 5 Comments

Salam semua,

Aku dari kecik lagi memang dah minat bercucuk tanam.. Tak kiralah saja suka-suka atau jadikan income tambahan.. Korang jangan ingat berblog je leh jana income sampingan.. Bercucuk tanam pon boleh juga beb.. Janji di mana ada kemahuan di situ pastinya ada jalan.



Kebetulan masa aku bercuti dekat kg. Mertua bulan lepas.. Sempat aku isi masa lapang aku dengan menanam sayur.. Tak banyak mana pun sekadar suka-suka je..

Lepas aku balik kl semula.. Aku pesanlah dekat sepupu cik malarang untuk tengok2kn sementara aku cuti lagi nanti.. Tapi sedihnya mungkin sepupu cik malarang ni lupa kot.. Jadinya semua sayur2 aku tu terbantut sebab tak cukup air. Jadi lepas aku balik umah mertua aku.. Baru aku jaga semula sayur2 tu dlm tempoh seminggu ni..





Tadi baru aku siapkan tempat sayur aku tu untuk menjalar nanti.. Tak sabar pulak nak tunggu hasil ni.. Harapnya nanti bila aku balik kampung sini semula nanti dah nampaklah hasilnya.. Jangan mati kering sudah.. Huhu.

Bagi aku terapi untuk ketenangan jiwa adalah berkebun.. Korang pulak macam mana ye?
Published with Blogger-droid v2.0.4

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

5 ulasan:

  1. hang ni dah tukaq jadi hang kebun..

    hang kebun pun hang kebun laaah!! hehehehee

    BalasPadam
  2. berbakti pd tanah, pasti ada pulangan..aku masa kecik2 suka gk berkebun..tu ms kt kg le, dok KL ni, berkebun dpn lappy je..hehehe

    BalasPadam
  3. @Kid : baik jadi hang kebun dari hang piiiraaaa... hahaha

    @JMR : dekat kl berkebun juga dekat FB.. hehehe

    BalasPadam
  4. eh.. i suka jaga pokok bunga.. tp tak pandai tanak pokok.. huhu..

    BalasPadam
  5. whoaaa....lepas nie dah boleh buat ebook pasal pertanian la pulak bro...hehehe

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..