Untungnya Orang Yang Ada Emas

11/10/2011 10:44:00 PG , 11 Comments

 

Salam semua,

Semalam sebelum aku gerak balik ke KL sempat aku singgah untuk beli barang kemas yang dikirim oleh adik.. so macam biasalah aku ni peminat HABIB.. so mestilah nak pergi juga dekat kedai Pak Habib Jewels.

Habib

Cuba korang tengok berapa kadar harga emas 916 untuk 1 gram tu.. sekarang dah mencecah RM197.. perrrggg punyalah mahal sekarang ni.. aku ingat lagi kalau tak silap aku.. masa aku nak kawin dulu ada juga datang kedai Habib ni gi beli masa tu kalau tak silap aku harga untuk 1 gram baru RM11x.. rasanya.. bayangkan dalam tempoh 2 tahun kenaikkan untuk 1gram sahaja dekat RM80..

Untung benar sapa yang beli emas masa 2 tahun yang lalukan..

Kepada pasangan pengantin yang nak beli emas tu.. korang sediakanlah ye duit banyak2 lepas ni.. sebab rasanya mungkin tahun depan emas akan cecah harga RM2xx untuk 1 gram.

Pada pandangan korang pelaburan mana yang bagus.. Emas fizikal atau pelaburan passbook seperti dekat Maybank tu ye?

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

11 ulasan:

  1. baru ada minat nak beli ni haha

    BalasPadam
  2. @Bean Moreno : baguslah bean.. belikan cik isterilah.. mesti dia makin syg nanti.. heheehe

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. sy lebih minat guna passbook,harga time beli lebih rendah berbanding kite beli emas fizikal kat kedai.lgpun bg sy kalo gune passbook tu rase selamat sbb kite xpayahlah pegang emas,tkot ilang,kang t harge emas dah melambung tgi, bolehlah kite jual....hehe.lgpun emas ni susah nak tgk dia turun.kalo turun pon,dia akn naik,naik dan terus naik...hehe

    BalasPadam
  6. sy minat simpan dinar... boleh muamalat dan juga investment =)

    BalasPadam
  7. hurmmm....tengah nak fahamkan yang satu lagi bagus antara EMAS atau perak....

    BalasPadam
  8. @hani syahani : bagus juga passbook ni.. memang risiko kena curi takda berbanding emas fizikal

    @Athirah : wah jutawan dinar ni.. bagus juga..

    @hazman : aku pon ada dengar melabur perak pon bagus.. tapi aku tak berapa faham lagi caranya bro.. kalau melabur besi buruk belakang rumah aku tu rasanya boleh pergi jauh tak.. heheehe

    BalasPadam
  9. Aku kalau bab invest emas tak tau sgt, kalau thru KWSP boleh laa.. He he..

    Kalau boleh guna yg fizikal boss...
    Kalau yg passbook tue, tak ikut syariah...

    Bagi aku better pilih yg simpanan emas KFH... tak pun beli barang kemas utk cik malarang! Mesti cik malarang makin sayang...

    BalasPadam
  10. @Fazrol : aku baca blog tadi kata bagus beli fizikal.. sebab bila harga emas jatuh..kita boleh gadai dekat ar-rahnu & dapat tunai.. dari tunai tu kita beli lagi emas time harga murah tu.. menarik jugakan.. tak terfikir pulak aku boleh buat macam tu kan..

    Memang cadang nak belikan cik tersyg emas tahun depan.. heheehe

    BalasPadam
  11. emas or rumah? Ummm...both bagus..tahniah bro..

    http://www.eyriqazz.com/2011/11/pemenang-contest-teka-silang-kata.html

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..