Setiap Orang WAJIB Tengok Gambar Ni…..

11/15/2011 02:33:00 PTG 11 Comments

 

Salam semua,

Mungkin ada antara korang yang dah pernah nampak gambar-gambar dekat bawah ni.. tapi bagi yang belum pernah tengok korang renung-renungkanlah ye.

Ada mesej yang cuba disampaikan dalam gambar-gambar dibawah ni.

ATT1049425

ATT1049426

ATT1049427

Cuba bayangkan betapa mewahnya orang-orang arab ni time makan.. macam setahun tak makan beb..

ATT1049428 ATT1049429 ATT1049430

Korang tengok dia orang masak bukan sikit.. tapi macam masak untuk jemputan satu negara nak makan.. masak pakai kawah yang cukup besar gila.

ATT1049431 ATT1049432

Pernah ke korang tengok orang makan macam ni?

ATT1049433 ATT1049434 ATT1049435 ATT1049436

Dan penyudahnya makanan yang tak habis tu dibuang begitu sahaja.. sungguh membazir pak arab ni..

-

-

-

Dari satu sudut lain.. ada manusia yang terpaksa merangkak cari makanan termasuk sisa-sisa makanan orang lain..

ATT1049437

 ATT1049438 ATT1049439 ATT1049440 ATT1049441

Korang perhatikan apa yang anak-anak ni makan.. huhu.. sedih seh aku tengok..

ATT1049442

sampai satu peringkat dah takda makanan.. so nilah jadinya.. mati kebuluran.. dekat malaysia pernah tak korang dengar manusia mati kebuluran.. mungkin ada tapi tak banyakkan.

ATT1049443

 ATT1049444 ATT1049445 ATT1049446 ATT1049447 ATT1049448

ATT1049449

Moralnya.. korang boleh fikirlah sendiri.. mungkin kita selalu makan sampai terlebih2 dah tu buang macam tu.. je.. kalau boleh mulai saat ini.. korang janganlah bazirkan lagi makanan.. sebab sebenarnya banyak lagi orang lain yang memerlukan makanan tu.

Aku bersyukur sebab tidak dilahirkan dinegara yang menjadi mangsa kebuluran ni..

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

11 ulasan:

  1. aku bersyukur malaysia aman damai

    BalasPadam
  2. salam kenal.. yupppp info yg bagus sebagai teladan kepada kita supaya syukur atas nikmat Allah beri sedangkan ramai orang lain yg x ada nikmat yg tak tehingga macam yg kita dapat sekarang nie... sedey akak tengok gambar baby isap susu ibu dia yg memangx da apa2 dah tinggal tuw...

    BalasPadam
  3. Sedih tgk depa
    bersyukur kita kat sini aman...alhamdulillah

    BalasPadam
  4. Assalam....
    Sungguh insaf...rasanya belum ada rakyat malaysia yg mati sebab lapar..

    BalasPadam
  5. gua jadi lapar tgk beriyani itu

    BalasPadam
  6. isk,teruk beno pic yang kebulur tinggal tulang pastu merangkak..isk!!
    nauzubillah..sian tade mknan..

    BalasPadam
  7. subahaanallah..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..