Cabaran Membeli Roti Canai Jam 7.30 pagi

8/13/2011 08:38:00 PG 8 Comments

 

Salam ramadan semua,

Selalunya hujung minggu macam ni kalau bukan bulan ramadan pagi-pagi lagi aku dah gi sarapan dekat kedai mamak dengan cik malarang.. tapi hari ini aku tak bolehlah nak gi sarapan.. mau kena angkut dengan van mayat.. hehehe.. apa yang aku buat pagi ni aku cuma bungkus 1 roti canai untuk bawa gi opis..hehehe

Kalau hari biasa beli roti canai ni takda masalah.. yang masalah beli waktu pagi time orang semua puasa.. mula-mula aku order roti canai bungkus 1.. semua mamak dekat kedai tu pandang semacam je dekat aku.. aku tak tahulah apa yg dia orang sembang dengan bahasa dia orang.. mungkin dia orang kutuk aku tak puasa kot.. sebab yg aku faham dia orang ada sebut roti canai je.. hehehe

roti canai

Tahan malu jelah beli roti tu.. hehehe.. nasib baik tak sorang pon lagi pelanggan dalam kedai tu..aku tak kesahlah apa yang dia orang nak cakap.. lagi pon bukan aku yg nak makan roti tu.. gila apa aku kan puasa.. cik malang pon puasa.. jadi sapa yg nak makan roti yg aku beli ni?

Jangan salah faham ye.. sebenarnya ada member aku yang keje malam dekat opis ni India, dia yang kirim beli roti tu.. so dah tahu kenapa aku beli roti canai pagi nikan.. hehehe

Persoalan : Boleh ke kita belikan makanan untuk rakan bukan muslim time bulan puasa ni?

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

8 ulasan:

  1. memang mencabar.. tak tahulah pula ok ke tak, rasanya tak ada masalah lainlah beli benda2 haram

    BalasPadam
  2. dlm setahun org islam bercuti makan roti canai pagi²...

    BalasPadam
  3. ish..tapi bahaya tu beli kat tempat awam,silap2 pembeli kene cekup...huhu

    BalasPadam
  4. @sharinginfoz : tahu takpe bro.. hehehe

    @zura : Takpe cuti sebulan je.. hehehe

    @Cik ila : kalau kena cekup kena cerita perkara sebenarlah.. huhu

    BalasPadam
  5. hmmm...tak sure la pula...tapi kita boleh buat analogi apakah hukumnya belikan arak dekat orang bukan islam?
    hmmm....fikir2 kan....situasinya lebih kurang sama kan...pendapat saya lebih elok kalau tak perlu belikan...terang elok2 dekat kawan tu...mesti dia faham..between, kawan India tu kena la respect orang islam kan....wallahualam

    BalasPadam
  6. @anon : ada terfikir juga pasal hal tu.. mungkin dia tak faham dan saya pulak tak terangkan dengan dia.. apa pon tq atas pandangan tu

    BalasPadam
  7. hmmm....bagi aku okey je...semestinya akan timbul tanggapan...takpe bro terangkan kalau diorang tanya kan...

    BalasPadam
  8. Kalau aku confirm tak beli..bahaya woo..kalau ada pihak majlis agama buat operasi boleh kena ni..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..