5 Mei 2011 Harga Minyak @Petrol RON97 Naik Lagi RM2.90

5/04/2011 10:12:00 PTG , 2 Comments

Salam semua,

Mungkin aku orang paling lambat tahu kot pasal cerita harga minyak Petrol RON97 nak naik lagi RM0.20 dengan menjadikan harganya RM2.90 pada tengah malam ni.

Berita ni dah lama dijangka ekoran desas desus mengatakan harga minyak akan naik.

kredit google

Aku masih ingat lagi beberapa bulan sebelum ni.. time minyak RON97 naik.. ada yang cakap dekat facebook bahawa " buat apa nak kecoh-kecoh minyak naik.. bukan korang pakai pon RON97 tu". bunyi cakap dia orang macam tulah.

Bagi akulah orang yang cakap serupa tu.. memang tak pernah ambil perhatian pon tentang masalah orang lain.. kira pentingkan diri sendiri je.. kita bercakap mewakili pengguna RON97... buka suka-suka nak bising.

Yang kaya semakin kaya.. dan yang miskin semakin miskin.. harga barang tidak pernah turun.. bila minyak naik secara lazimnya harga barang akan turut terkena tempiasnya.. sebab tu kita bising bila RON97 naik.

Bagi aku mungkin ini hadiah dari PM untuk Pilihanraya Dun Sarawak baru-baru ni..

Apa pandangan korang yang guna RON97 ni .. adakah lepas ni korang akan beralih arah ke RON95?

Berita / Cerita Ron97  rujuk : Sharinginfoz

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

2 ulasan:

  1. baru jer naikk 2kupang kann hukhuk...

    memang sah2 beralih ke ron 95 laaa

    BalasPadam
  2. kira pentingkan diri sendiri je.. kita bercakap mewakili pengguna RON97... buka suka-suka nak bising.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..