Nak menipu pon agak-agaklah bro bikin panas lah ko ni

4/14/2011 09:26:00 PG , 19 Comments

Salam semua,

Semalam cik pn. malarang aku ada gi tahu yang broadband dia ada orang antar mesej pelik.. aku pon tanya "mesej apa sayang?". dia kata ada orang minta topup RM50 ..menyamar sebagai ayah dia.. hai sapa punya kerja ni...

Korang tengok print screen dekat bawah ni..



Dekat atas tu mesej dari pengirim yang tidak dikenali.. aku dah selalu dengar member aku dapat mesej penipu macam ni.. tup-tup orang tu boleh main tembak mesej dekat broadband aku.... memang kantoilah..

Nasib baik aku tak terima dekat handphone aku.. kalau aku dapat memang sah-sah penipu.. sebab bapa aku tak pakai handphone dekat kg. hahaha

Nota Pesasan : Kepada yang dapat mesej ni korang jangan sesekali percaya.. sebab ramai yang terkena tipu.. ni salah satu tektik orang nak curi duit korang..

*** Sepandai-pandai tupai melompat akhir terkena renjatan elektrik juga..


--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

19 ulasan:

  1. betui betoi...saya penah kena..
    tapi yg paling best tue ayah saya pun dapat gak mesej cam tue...hikhik

    BalasPadam
  2. Memang hampeh betul org macam ni

    BalasPadam
  3. @far_east : hahaha. kantoilah ayah awak ye.. nak kenakan awak.. dia pon kena juga.. hehehe

    @sharinginfoz : memang hampeh bro..masalahnya ramai yg percaya pulak tu.. adehhh

    BalasPadam
  4. banyak kalai dapat mesej camni. kadang-kadang tu rasa nak je balas"ayah sape ni sesekua hati mintak kredit kat orang". hehe

    BalasPadam
  5. Ramai dah dapat sms ni, jangan ada yang terpedaya sudahlah...



    Fakta Menarik Tahun 2011

    BalasPadam
  6. Ramai dah dapat sms ni, jangan ada yang terpedaya sudahlah...

    Dan jangan panik bila dapat sms ni..



    Fakta Menarik Tahun 2011

    BalasPadam
  7. haha.dah selalu sgt dapat sms mcm ni.selalu buat bodo je.haha

    BalasPadam
  8. mber pnah kena tp ktorg suruh dia ignorekan je...teruk tul drg nie...dia ingat perbuaatan dia tue org xth ke..

    BalasPadam
  9. herm actually dari tahun lepas lg dah dah kepoh dgn isu spam sms ni. memang dah ramai yg terkena. sampaikan ada yg top upkan RM 60. abaikan jer sms2 mcm tu.

    BalasPadam
  10. Hahaha..akak office sayapun dpt mesej amacam ni..tapi ayah dia dah lama meninggala..nampak sgt la menipu...dia geram dia reply, "Ayah, bukan ke ayah dekat dalam kubur sekarang?".Hahaha..padan muka org tu

    BalasPadam
  11. pernah dapat sms macam ni...
    terus sms kat no tu "bagusla ayah kat balai polis tue, biar senang dorang nak tangkap ayah...bengong punyer ayah"...
    hahaha...

    BalasPadam
  12. mcm mcm org nak menipu zaman la ni

    BalasPadam
  13. Ada yang amal perbuatan allah balas kat akhirat dan ada yang allah balas kat dunia...
    Tawakal alallah.
    Untuk mangsa penipu... smoga dapat petunjuk dan dilindungi. Amin.

    BalasPadam
  14. dah pernah dapat,memang hampeh org yg menipu cara ni.Tapi penipu ni memang betul2 berani,dah pernah keluar paper pun masih lagi aktif menipu.

    BalasPadam
  15. xleh blah.. kt berukband aku,indon je bersepah.kehkehkeh

    BalasPadam
  16. Salam, owh sib baik jugaklah ayah xguna hset kt kg kan..ehehehe


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  17. Pehh...macam ni pun ada kaa...gile la org skg nih, guna memacam cara nak muhung....

    BalasPadam
  18. Heran dalam dunia ni, takdir dan nasib orang pasti ada yang jalan hidup mereka musuh menjadi kekasih atau sebaliknya.

    Yang benci jadi sayang.... betapa hebat kuasa Allah menukar iradah dalam hati ini.

    Namun, tiap kali mendoakan supaya memaafkan si penipu.
    Baca maksud surah Yassin ayat 11.
    Tak tau lah bila nak hilang sakit di hati ni bila orang perolok-olokkan perasaan kita.

    Bilalah Allah nak titiskan iradah cinta ni kembali.

    Punya lah kita panik mlm tu, rupanya propaganda dan lakonan semata-mata.

    Aku tak mahu hidup dalam penipuan bersama seorang penipu.

    BalasPadam
  19. Si penipu itu boleh insaf dan mulakan hidup baru dengan orang lain tapi bukan dengan aku.

    Kerana wajahnya sahaja adalah pintu gerbang yang mengingatkan aku kepada segala penipuan yang berkaitan dengannya yang terlalu menyakitkan.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..