Dinasor Menyerang Pusat Sains Negara

3/20/2011 09:00:00 PTG , 8 Comments

 

Salam semua,

Aktiviti hujung minggu aku hari adalah sesi menyerbu Pusat Sains Negara.. dek gara-gara nak gi tengok dengan mata sendiri betul ke pusat sains Negara telah diserang dinasor?

Nak tahu betul atau tak layan je gambar2 dekat bawah ni.

dinos-alive-1

Haaa.. tu dia cik pn. malarang tunjuk apa tu? ooo dia tunjuk tiketlah.. sebenarnya kalau korang nak tengok dinasor dalam pusat sains negara ni.. korang kena beli tiket dulu.

tiket-dinos-alive

Harga tiket seperti dekat bawah ni:

Dewasa – RM10.00 seorang

Kanak-kanak – RM5.00 seorang

Kad Student – RM5.00 seorang

2 dewasa + 2 kanak2 – RM25.00

Kanak2 4 tahun kebawah - FREE

  dinos-alive-3 dinos-alive-2 

dinos-alive-4

  Korang tengok tu nilah dia dinasor yang aku kata serang pusat sains negara tadi.. besar gila beb tengok tu.. cik.pn. dekat kaki dinasor tu je.

dinos-alive-6dinos-alive-5

Ni dia rangka bapak dinasor… besar gila beb.. korang tengok tu pengunjung dua kali tinggi kaki dia.. korang cuba bayangkan kalau ada manusia zaman dinasor ni.. rasa-rasa orang tu besar macam mana ye?

dinos-alive-7

hai.. cik.pn. ni tak takut ke? kena tanduk nanti dengan dinasor tu syg oi..

         dinos-alive-8 dinos-alive-9

wah siap ada telur dinasor lagi… siap ada replika telur tu dah pecah lagi..

 dinos-alive-10 dinos-alive-11   dinos-alive-12 dinos-alive-13  dinos-alive-15

Tiba-tiba muncul pulak kepala dinasor dekat sini.. cik.pn pulak sembunyi dekat celah-celah pokok tu.. betul2 berani dah dia ni dengan dinasor ni.. jangan malam ni termimpi-mimpi sudahlah ye syg..

dinos-alive-16

 dinos-alive-17 dinos-alive-18

Posing terakhir sebelum keluar dari pusat sains negara.. maklum jelah tempat pameran ni ditutup pada jam 5.00 petang.. so sesiapa yang ada dekat dalam tu kena keluar.. kalau tak korang tidor lah dengan dinasor dalam tu.. hehehe.

So kalau korang rasa-rasa ada masa terluang boleh datang jalan-jalan bawa keluarga ke pusat sains ni.. sebenarnya selain pameran dinasor ni banyak lagi benda-benda menarik dalam pusat sains ni.. nak tahu kena datang ye..

P/S : Pameran dinasor ni akan berakhir pada 31 Mei 2011

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

8 ulasan:

  1. salam

    nanti boleh p ni...heehe

    BalasPadam
  2. kekadang muskil, ada ke tak actually benda alah ni masa dulu2

    BalasPadam
  3. da lame x pegi pusat sains..
    kan bes kalo dapat pegi sekarang nih.

    BalasPadam
  4. @sissyira : pegi2 jgn tak pegi.. banyak ilmu boleh belajar dalam tu..

    @Sharinginfoz : tak tahulah bro.. benda ni wujud atau tidak... tapi kalau dengan bukti2 tulang tu.. mungkin betul kot.. entahlah..

    @saya_arief : pegi hujung minggu ni.. banyak ilmiah dalam tu

    BalasPadam
  5. macam best je ni... nak pergile...lagipun tak pernah pergi lagi kat sini...

    BalasPadam
  6. tq syg.bawa g sana smlm,love u la,mmuah..

    BalasPadam
  7. bestnya gi tengok dinosour...deqdeq plak kecewa tak dpt nak tgk belon panas huhuhuhuh

    BalasPadam
  8. plan nk bawak my little darling kesana..tp yg my son tu takut benda2 besar ni..sure lari lintang pukang..ahhaha

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..