CUEPACS : 15,000 Pembantu Am Bakal Naik Gaji dan Pangkat

3/01/2011 09:21:00 PG , 9 Comments

Salam,

Pagi-pagi ni nak kasi berita gembira sikit dengan kakitangan kerajaan yang bekerja sebagai Pembantu Am di mana-mana jabatan kerajaan.. ini kerana baru tadi aku terbaca di blog CUEPACS bahawa seramai 15,000 pekerja disektor awam yang berjawatan Pembantu Am bakal dinaikkan pangkat dan Gaji.



Sekiranya permohonan CUEPACS kepada JPA diluluskan ini bermakna penjawat awam yang berpangkat Pembantu Am bakal menerima durian runtuh.. Syabas dan tahniah diucapkan..

Berita lanjut baca di blog CUEPACS


*** Apa pandangan korang tentang gaji semasa yang korang terima sekarang ni.. berbaloi tak dengan kerja yang korang buat sekarang?

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 ulasan:

  1. Tahnian kepada Pembantu AM.. semoga permohonan ini berjaya

    BalasPadam
  2. salam

    tahniah buat mereka yang terpilih.

    saya belum ada kerja ttp, tapi pada saya kerja 8jam sehari dgn gaji 2000 tak berbaloi. huhu...sebab tu sampai skrg tak kerja2 kot..huhu

    BalasPadam
  3. bagi aku, gaji aku ni antara berbaloi ngan tak berbaloi. Lagi pun aku kerja swasta.. Gaji ni turun naik berdasarkan kita nyer kerja.. :)

    BalasPadam
  4. @alifdalya : insyallah moga2 gaji mereka dapat dinaikan.. sebab dulu masa mula2 sepupu pegang jwtn Pembantu Am ni.. start 5xx.xx je..

    @Sissyira : takpe pelan2 cari koje. n jangan terlalu memilih sangat sebab persaingan hangit sekarang ni..
    saya kerja 8 jam sehari tapi basic masih tidak cecah RM2K.. tetap syukur dengan apa yang ada

    @sicko : wah lain macam ni.. antara berbaloi dengan tak berbaloi..syukur... aku pon swasta juga

    BalasPadam
  5. tahniah syabas aku suka golongan pap masa aku mula2 cari kerja jdi guru gnti pi ppd golongan pap ni lah yg byk bertungkus lumus membntu tanpa meminta apa2 dan aku lihat golongan mereka serba boleh da le layan kita yg ramai dan bermcm2 kerenah masih boleh lgi memberi snyuman dn layanan yg baik pda prent yg hadir utk urusan persekolahan anak2 skrg sy da bekrj ttp di bnk t.kasih dan tahniah utk semua pembantu am

    BalasPadam
  6. betul tu lim aku pun pernah jdi guru gnti kt sekolah terpinga2 tak tahu apa pembntu am le yg byk membantu dn memberi layanan baik kt aku patutnya dulu lagi dorg da di naikkn tahniah pa semua pmbntu am

    BalasPadam
  7. @Halim : setuju awak cakap tu.. orang bawahan nilah yang bayak buat koje sebenarnya dibandingkan dengan orang atasan so kalau ada imbuhan tu berbaloi juga orang ni dalam perkhidmatan..

    @Hafizi : semua orang menyokong hasarat dinaikan gaji pembantu am.. harap dapatlah JPA luluskan

    BalasPadam
  8. kenapa Pekerja Awam R1 tak ada kenaikan pangkat. Sedangkan ada sesetengah Pekerja Awan R1 ada kelayakan SPM.

    BalasPadam
  9. Bukan semua Pekerja Awam R1 tukang kebun. tetepi kerja-kerja pejabat yang banyak di buat ada yang kerjanya melebihkan seorang Pembantu Tadbir N17.

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..