Apa kesan harga minyak naik?

2/01/2011 11:23:00 PTG , , 10 Comments

Salam,

Jom kita ikuti perbualan wawancara dibawah berkenaan isu kenaikkan minyak diMalaysia oleh Pakar Matematik Gunaan Prof Madya Hamid Yeop Yeop Zainuddin.











Nota : Setelah korang baca wawancara diatas apa pandangan korang tentang isu kenaikkan minyak dinegara kita yang tak pernah diturunkan?

--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

10 ulasan:

  1. isu harga minyak naik nie tak penah selesaikan...kesannya pada rakyat bawahan macam kita nie laaa....

    BalasPadam
  2. sudah pernah baca sebelum ini.

    bagi aku,semuanya mainan politik semata-mata. pakar-pakar sudah dedahkan pelbagai fakta-fakta. pelbagai sebab dan kenapa. tetapi ada orang kisah selain rakyat yang di bebankan? maksudnya pemimpin.

    yang penting selagi boleh cukupkan penuhkan untuk diri mereka sendiri itu sudah berbaloi. orang lain lantaklah.

    buka mata, buka hati, think wisely!

    BalasPadam
  3. Tu pasal jangan toleh ke belakang atau jangan pandang belakang yg dacing tu, org sekarang pun timbang tak pakai dacing. Kerajaan BN pun suruh timbang pakai kilo bukan kati.
    oleh itu dalam Pilihan raya ke 13 nanti jangan sekali pangkah dacing , tau!

    BalasPadam
  4. ntah la...cuma berharap sgt pada pemimpin atau kerajaan malaysia ni fikirkan lah pasal rakyat...

    kalau betul harga petrol terpaksa dinaikkan, cuba la naikkan juga pendapatan rakyat malaysia..

    klu terus-terusan harga minyak naik, harga barang semua naik...mgkn klu rakyat yg berpendapatan RM2000 dan ke bawah dah boleh dikira miskin agaknya...

    mana la nak mampu tanggung segala kos yang asyik naik sedangkan gaji tak naik2

    kerajaan tolongla fikirkan dan dulukan rakyat seperti yg slalu dilaungkan tu...RAKYAT DIUTAMAKAN...tapi mana hasilnya?

    renung-renungkan lah

    BalasPadam
  5. kesannya orang susah bertambah susah..yang senang bertambah senang

    BalasPadam
  6. @Far_east : memang betul sampai kiamat takkan selesai.. isunya selagi harga minyak dunia naik.. kita pon naik.. kalau harga minyak dunia turun kita tak turun.. so fikir2kanlah mana silapnya.

    @Sam Posmen : rasanya penat je cerdik pandai ni buat kajian sana sini.. sebab takda sapa pon yg kisah.. sendiri fikir

    @Pas Cawangan Bukit Sentosa 2 : Semua dah dewasa dan boleh fikir PR13 anda yang tentukannya.. ;-)

    @Deqdeq : Setuju deqdeq harap apa yang dilaungkan siang malam dibuktikan dengan slogan Rakyat Diutamakan Poket didahulukan.. hik2 tak gitu..

    @Kak Ina KL : Betul kak Ina.. sebab yang duduk dekat KL gaji RM3000 sebulan pon dibawah kategori Miskin

    BalasPadam
  7. itu la pasal...betul kata myvitrd...yang duk kt KL nih, gaji 3 ribu pun sgt sesak...kalau anak ramai lagi la pening kepala..

    tak faham betul la kenapa Malaysia takleh nak tingkatkan pendapatan rakyatnya sendiri...

    BalasPadam
  8. tak taw nak cakap cane da..sebenarnya da banyak kali isu ni di bincangkan ...rakyat pun masing2 menyuarakan rasa "ketidakpuashatinan" masing2..tapi tetap jadi lagu ni gak!!
    kita cuba nak paham dorang tapi dorang tak penah nak paham kehendak kita..

    comment dari budak2 bawah umo..=P

    BalasPadam
  9. @deqdeq : kalau macam ni lah lagunya smpai bila pon kes tak seatle.. Tunggu saya jadi PM ye baru saya kasi up semuanya hik2

    @Stolly molly : budak bawah umah pon leh pikir sekarang ni.. nikan pula orang dah berumur yang tak boleh fikir.. tak tahulah mcm mana nak bagi rakyat semua senang..

    BalasPadam
  10. tu la pasal...mmg bila fikir pasal nih...rasa nak jadi menteri juga ja....heheheheh

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..