Pengalaman di MAHA 2010

12/08/2010 03:56:00 PTG , , 8 Comments

Salam semua,

Pengalaman pertama sampai ke MAHA 2010 memang mengujakan sebab ni kali pertama aku menjejakkan ke pameran pertanian terbesar yang diadakan dekat UPM Serdang ni.

Minggu lepas mcm biasalah hujung minggu aku habiskan masa aku bawa adik-adik ipar ditemani isteri tercinta  gi ronda-ronda dekat MAHA 2010. Semua orang tahu yang MAHA ni diadakan 2 tahun sekali so kalau tak pergi tu memang terasa rugilah sangat.

Paling seronok dekat MAHA ni aku boleh makan macam macam terutama sekali dapat rasa buiah nagka gergasi ni.. Ok korang layan gambar yang sempat aku ambil sepanjang dekat MAHA 2010 ni.


Teruja tengok nangka madu yang berat dia boleh mencecah 30kg sebiji. dan dijual dengan harga RM3.00 sekilo dekat MAHA ni.. korang kali sendiri berapa harga sebiji yang berat 30kg tu.


Paling seronok dapat aku tengok kambing-kambing boar yang aku rasa kalau nak beli harga riban-riban wooo.. ingat kalau dah pencen nak ternak kambinglah.. hehehe


Macam-macam gaya aku dekat MAHA ni.. paling banyak bergambar dengan lembu gergasi ni.. nasib baik badan tak bau lembu.. hehehe


Percaya atau tidak ada antara lembu-lembu ni dijual mencecah RM10K seekor.. dari jenis baka kacukan Limousine.. bukan kereta limousine tau.. hahaha


ada berani nak peluk!  


semua duduk kekenyangan ni..


ni lah yang paling besar aku tengok.. pemilik lembu ni cakap dia jual hari raya korban hari tu seekor RM10k..gila kentanglah.. 


4 ekor lembu dekat atas berlainan kandang.. kalau disatukan satu kandang aku tak tahulah jadi apakan.. tengok jelah otot-otot dia tu..kalau kena pijak mau keluar tahi hijau bro.. hehehe


Kalau korang nak tahu nilah pertama kalinya sayang aku pegang kambing.. tak takut ke sayang.. macam dah biasa pegang je..hehehe


salah satu arnab yang menjadi tumpuan ramai.. sebab arnab ni uniqe dengan dilahirkan dalam keadaan bulu terbalik.. comel apa.. 


Ayam kegemaran aku ni.. ayam serama @ ada yang panggil ayam katik.. aku dari dulu sampai sekarang minat bela ayam ni.. tapi sekarang dah tak bela.. dulu aku siap pernah tido dengan ayam serama ni.. hahaha


Sepanjang aku dekat MAHA ni aku sempat tengok macam mana teknologi perusahaan sarang burung Walid.. yang mana tidak sama dengan burung layang-layang.. Korang tahu berapa harga sekilo gram pasaran sarang burung walid ni.. dari info yang aku dapat harga sekilo mencecah RM8k - RM10k.. wahhhh.. mahal tu.. so kepada yang bercita-cita nak buat bissness.. boleh mencuba perusahaan sarang burung walid.

P/S : Kalau ada usia yang panjang 2 tahun lagi kita jumpa lagi di MAHA 2012...


online counter


--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

8 ulasan:

  1. nak sangat pegi , tapi tak sempat BUSY spm. haha. yg kali ade rezeki baru pegi

    BalasPadam
  2. takpe..exam lagi penting adik oi.. tahun 2012 baru pegi ye..

    BalasPadam
  3. tahun ni anak-anak tak nak gi..sebab 2 tahun lepas dah pernah gi..penat weiii

    tahniah dapat be sebanyak itu..betul tu bloglah ikut suka ..pendapatan tu kira cam bonus untuk kita bersemangat untuk berblog..

    BalasPadam
  4. aku g gak tp nangka 2 dh xde..kempunan bro.dh la lenguh berjalan.. kecewa wehhh.hahaa

    BalasPadam
  5. thanks for sharing sebab tak ramai yang buat entry mengenainya

    BalasPadam
  6. @suffer8zine : takpe bro tunggu lagi 2 tahun..

    @Kak ina : memang penat kak ina jauh pulak tu.. tapi penat2 best makan free hehehe

    @Darkbatman : sabar bro.. nangka tu dekat pintu 2 kalau hang dari pintu 1 memang sampai dah takda lah..hehehe.. mengidam ke apa bro.. hehehe

    @Sharinginfoz : it ok bro.. ramai yang tak g kot.. tu yang entri takda.

    BalasPadam
  7. salam, itu bukan gambar arnab bulu terbalik. itu ialah guinea pig/cavy/arkus/arbok. harap jelas dan membantu. :)
    www.arnabkiut.com

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..