Pakcik Kayo | Pengumuman ASB 2010 Dividen 7.50 Sen Seunit

12/21/2010 03:26:00 PTG , , , 15 Comments

Salam,

Alhamdulilah.. syukur.. berita yang lama aku tunggu selami ini.. mesti ramai yang tersenyum dengan pengumuman yang baru dibuat tadi berkenaan pengagihan keuntungan ASB bagi tahun 2010 iaitu sebanyak 7.50 sen seunit dan bonus sebanyak 1.25 sen seunit.

Berita selanjutnya rujuk BERNAMA.COM

Nota kaki : Kalau korang rasa banyak untung tahun ni.. pandai-pandailah manager duit tu ye... jangan bila dah kabur mata tengok duit dah banyak mula nak membazir. teruskan menyimpan untuk hari tua..




online counter


Tagged as : Pengumuman dividen ASB tahun 2010
--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

15 ulasan:

  1. camne nak kira? simpana x dgn 0.075? hehe

    BalasPadam
  2. Cara kira pendapatan BOnus ASB

    Jumlah Simpanan * 7.5 / 100

    contohnya : 10000 * 7.5 = 75000
    75000/100 = RM750

    BalasPadam
  3. @suffer8zine : insyaallah boleh kalau panjang umur.. hehehe

    BalasPadam
  4. salam kenal
    syukur..maknanya total dapat 8.75% la

    BalasPadam
  5. kalau bercadang utk menyimpan duit jangka masa panjang, ada pilihan tempat utk dpt pulangan yang lbh tinggi sbnrnya...rasanya msh ramai tak tau lagi....

    kalau sapa2 yg berminat boleh tgk sini..DeQdEq nak sgt berkongsi maklumat dgn semua terutamanya bangsa Melayu kita http://solusikewangan.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. @ab@h_Izz : betul2 tu.. syukur alhamdullilah

    @Mknace : memang terbaik baik.. rezeki 2010

    @deqdeq : tq share info tu..nanti aku jenguk2.. tapi kalau skim cepat miskin tu tak mau ye.. hehehe.. dah selalu sangat kena tipu.. ASB ni tak pernah tipu.. hehehe

    @darkbatman : aku tak kayo pon ...sikit je.. hehehe

    BalasPadam
  7. my pleasure...apa yg DeQdEq tau...DeQdEq share....sbnrnya bangsa lain dh lama dpt manfaat dr simpanan unit trust nih sbbnya diorang xleh simpan kt ASB...

    cuma org Melayu ni tak nak mencari ilmu...jd bidang kerja DeQdEq kena educate org lain...

    tp klu skim cpt kaya tu org kita nih mmg suka sgt...padahal byk lg tempat simpanan yg menguntungkan dan berdaftar bwh bank negara Malaysi...jadi xperlu takut kena tipu...

    BalasPadam
  8. @deqdeq : memang setuju tu.. org kita cepat kelabu mata dengan skim cepat kaya.. tapi tak nak mencuba skim yang halal.. unit trust ni saya ada main juga sikit.. untuk pelaburan jangka panjang je..

    BalasPadam
  9. Tahniah....mmg betul sgt2 keputusan Tn Punya...mmg unit trust nih sgt berbaloi klu untuk simpanan jangka masa panjang....

    kalau nak yang jangka masa pendek, ASB sgt menepati ciri2 tersebut.

    BalasPadam
  10. @deqdeq : kekadang yang senang dia orang taknak pilih yang menyusahkan dia orang ambil.. so sendiri pikirlah mana yang baguskan..

    BalasPadam
  11. hehehe...itu la pasal..mcm2 jenis org ada....jadi mcm2 ragam ada..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..