SARAPAN PAGI SEORANG MENTERI BESAR.

6/03/2010 10:14:00 PG 6 Comments

Salam pagi semua, bertemu lagi d entri ke-2 aku hari ni, kali ni bukan aku nak cerita pasal politik @ nak kempen pilihan raya, cuma aku nak korang nilai pemimpin mana yang mesra rakyat.

tengah aku tengok2 email dalam inbox aku, aku terpandang satu email bertajuk "BUDAK KELANTAN MARAH" apa lagi aku bukalah nak tengok kot2 ada cerita orang gaduh ke @ apa2 berita menarikkan. bila aku scroll kebawah yang ni aku baca dalam email tu.....


Mana nak cari MB macam ni

Uniform ….. tetap pakai

SARAPAN PAGI SEORANG MENTERI BESAR.

Sewaktu kami sekeluarga berkunjung ke Kota Bharu Kelantan pada cuti sekolah bulan lepas, kami sekeluarga sarapan pagi di gerai berhampiran hotel penginapan.. Kami sekeluarga terkejut dan rasa terharu bila kami dapati MB Kelantan tengah sarapan pagi di gerai tersebut berseorangan tanpa pengawal peribadi dan pegawai kerajaan Kelantan..

Malah beliau terlebih dahulu menegur dan menberi salam kepada kami sekeluarga serta mengajak kami sekeluarga makan bersama-sama dimeja beliau sambil berborak menayakan dari mana, bagaimana perasaan kami bila berada di Kelantan dan banyak lagi..

Ketika berborak, beliau tiada sedikit pun menyentuh soal politik atau cerita perkembangan terkini di Negeri kami (Negeri 9).. Malah beliau berterima kasih kepada kami kerana sudi datang dan lihat sendiri keadaan di Kelantan daripada membaca di akhbar atau melihat di TV.. Malah kami sekeluarga rasa lebih terharu bila beliau bayar kami sekeluarga makan pada pagi itu..

* MB Negeri saya sendiri pun susah nak jumpa.. kecuali ada majlis rasmi yang ada publisiti sahaja..


"IDOLA AKU DULU, KINI & SELAMANYA"

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

6 ulasan:

  1. beliau mmg sangat low profile...satu2nya pemimpin (menteri besar) yg boleh duduk bersila makan bersama rakyat...kalu x caya, boleh search sendiri...saye sendiri secara peribadi sgt menghormati dan menyanjungi kepimpinan beliau....

    cuba pakat tgk, ada tak menteri lain yg boleh wat camni???

    sekadar bg pendapat....jemput2 dtg blog saye lak...;)

    BalasPadam
  2. nasib ada lagi pemimpin yang rendah diri macam ni. bravo2!

    BalasPadam
  3. tulah... susah nak cari macam ni.. insyaallah kita doakan tn. guru d panjangkn usia & sentiasa sihat

    BalasPadam
  4. yup..die xheran papew pon!
    xyah nak lebey2 ken!

    BalasPadam
  5. sekarang, kalau ada jawatan tinggi sikit pun. dah tak jumpa dah mkn sorg macam ni. bila tgk pict ni, terus respect beliau.. :)

    BalasPadam
  6. betul2.. aku memang respek gila dgn tn. guru..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..