Nasi Briani Dhob yg enak lagi berkhasiat

4/25/2010 11:39:00 PTG , , 1 Comments

KHASIAT DHOB

Apa itu Dhob?

Dhob ialah sejenis reptilia padang pasir yang hidup di atas darat.

Ia hanya di dapati di negara yang mempunyai padang pasir seperti Mesir, Arab Saudi, Jordan dan lain-lain.

Dhob hidup tanpa air, tidak makan bangkai, benda kotor atau daging seperti haiwan sejenis dengannya.

Ia hanya makan pasir and tumbuhan. Dhob hidup dengan binatang berbisa seperti kala jengking, lipan dan lain-lain.

Mengikut kajian, Dhob mampu hidup 300 hingga 700 tahun. Insya-Allah.

Mengenal Dhob

Kepalanya seperti penyu, ada insang, lidah seperti lidah manusia, ekor berduri seperti ekor buaya 21 jalur, berjari 5, warna kulit bertukar mengikut waktu ; gelap (malam/ sejuk), kuning pasir (siang/ panas). Dhob BUKAN haiwan DUA ALAM.

Ia tidak boleh kena air(lemah jika kena air) dan bertukar jantina setiap 6 bulan. Daya tahan disembelih 2 hari atau lebih sebelum mati.

Dhob banyak khasiat, rasanya mcm daging ayam kampung, lembut tapi ada liat2 sikit, khasiat minyak dhob boleh mengurut wanita & lelaki lemah tenaga batin....

Khasiat binatang hebat ini memang menakjubkan, tetapi itu semua bergantung kepada keizinan ALLAH.



"Nasi Beriani GAM Dhob"


"Ni dia rupa Dhob hidup.. wal padang pasir... taik unta.."


" Amacam selera makan tak bila macam ni..huhu"


"Bukan Sup tulang, tapi sop Dhob"


"ni dah ready nak masak nasi beriani ni..."


Ini di negeri Arab la…

Biawak DHAB la….Ada selera ka?

biawak ni makan tumbuhan, tak macam biawak Malaysia makan ternakan orang…

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 ulasan:

  1. ngeri betol tengok bab ekor dia yang berketak2 tuh..tapi mungkin dorang ngeri pulak tngok makanan kita...

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..