Genap 4 Bulan Aku Bergelar Seorang Suami

4/18/2010 08:45:00 PTG , , 9 Comments

Masih segar dekat ingatan aku, lafaz yang aku ucapkan dihadapan bapa mertuaku dan 2 orang saksi2 pihak perempuan "aku terima nikah Nurfarahliana Binti Saad dengan Maskahwinnya sebanyak $,$$$.$$ tunai" tulah lafaz yang keluar d mulutku petang jumaat tu.

Diam tak diam hari ini 18/4/10 dah 4 bulan @ 121 hari aku menjadi seorang suami kepada Nurfarahliana Binti Saad. Seorang isteri yang sangat sempurna di jadikan tuhan n sangat baik n serta setia kepada aku. "Love U Sygku"



Bagi yang telah bergelar suami, saat2 itulah yang paling bahagia bagi seorang lelaki. bagi yang belum berkahwin time nilah korang akan rasa mengeletar satu badan.hehehe

berpuluh2 mata memerhatikan ko sorang atas sejadah tu. mana tak ketak...hehehe, boleh terkencing dengan tak keluar suara tau silap2 hari bulan.

Aku memang bahagia sangat dengan syg aku sekarang ni. doakan aku supaya sentiasa sihat n dapat terus menjaga isteri dan rumahtangga yang aku baru bina ni.

Kronologi hubungan aku dengan isteriku sehingga bergelar suami isteri.

*********************
Tahun 2008
*********************

- Tahun nilah aku berkenalan dengan syg aku melalui laman sosial popular yang biarlah aku rahsiakan.....hahahaha..korang tekalah sendiri..."Biarlah rahsia"

- sepanjang perkenalan aku dengan syg aku ni, kami hanya berhubung melalui laman sosial tu, YM dan SMS sahaja.

- 15/11/2008 buat pertama kalinya aku berjumpa dengan syg aku d penang, kebetulan masa tu aku dengan kawan2 ada larian jambatan pulau pinang.

- pertemuan itu pon bukan kami berdua sahaja tapi ditemani 3 orang lain kawan baik syg aku dan juga adik2nya.

- Selepas pertemua pertama tu, kami mula rapat n salaing kenal mengenali hati budi masing2 dengan lebih mendalam lagi.

************************
Tahun 2009
************************

- 15/2/2009 aku telah menjejakkan kaki ku buat pertama kalinya ke rumah syg aku d penang untuk berjumpa keluarga syg aku ni. (datang sorang je)

- kedatangan aku kali ini dengan niat untuk berkenalan dengan ibubapa syg aku d samping merisik syg aku secara tidak formal..hehehe..berani tak aku.

- Alhamdulilah kedatangan aku buat bertama kalinya kesana disambut dengan baik dan layanan yang sangat baik d berikan oleh ibubapa syg aku.

- 24/5/2009 aku telah mengikat tali pertunangan dengan syg aku




- rombongan aku kesana hanya diikuti oleh kedua ibu bapa ku, ibubapa mertua adik aku dan juga adik aku serta isteri.

- Alhamdulilah majlis pertunangan berjalan lancar tanpa sebarang masalah. aku telah mengikat tali pertunangan selama 6 bulan.



- 18/12/2009 aku telah selamat dinikahkan oleh bapa mertuaku sendiri bersaksikan jurunikah kawasan sana.






- 20/12/2009 majlis perkahwinan aku serta walimatulurus sebelah pihak perempuan di penang.




- 26/12/2009 majlis perkahwinan aku di sebelah johor yang mana majlis dibuat serentak dengan adik perempuan aku.






**********************
Tahun 2010

**********************

- 1/1/2010 - 6/1/2010 kami berdua telah pergi ke pulau Bali untuk Honeymoon





- 18/2/2010 syg aku telah dapat bertukar tempat kerja ke KL, yang mana sebelum ni aku berjauhan dengan sayang aku selama 2 bulan kerana beliau bertugas d penang dan aku di KL.

- setiap hujung minggu kalau aku tak balik penang, syg aku akan datang KL. huhuhu..penat tu..

- Alhamdulilah sehingga sekarang mana2 saja aku pergi, syg aku mesti ikut sama. aku akan merasakan satu kekurang sekirannya syg aku takda di samping aku.

Doakan kebahagian kami sehingga ke syurga. perjalanan hidup kami berdua masih jauh. dah aku sentiasa berdoa semoga rumahtangga yang kami bina kekal sehingga ke syurga.

" LOVE U ISTERIKU... Nurfarahliana Binti Saad.. Tq kerana memilih abg menjadi Suamimu.."

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

9 ulasan:

  1. so sweet couple..slalu tgk blog org pmpuan yg nk kawen jer..bila tgk blog org laki dpt la memahami hati lelaki..ceh...wish u all the best.. :)

    BalasPadam
  2. so sweet..yup..jarang jumpa bloggger lelaki yang nak luahkan perasaan cam nie.. lemang doakan cinta membara sehingga ke hujung nyawa.. :)

    BalasPadam
  3. salam....wauuuu happynya....!!so sweet tntg p'jlanan hidup b'sama org yg t'syg...semoga ikatan sah kekal abadi shingga akhir hayat...Insya Allah...Amin...(^_^)

    BalasPadam
  4. tahniah weh...syoknyer bila owang laki meluahkan kata2 cintanya....
    best looo

    BalasPadam
  5. true love ni..huhu..untung kak farah..:)..hihi..

    jg isteri elok2 bro, moga dpt mendidik diri n keluarga sebaiknya!..^^

    moga bahagia selalu!!..:)

    BalasPadam
  6. tq kepada semua yang mendoakan kebahagian kami..

    BalasPadam
  7. moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat,insyallah..amin

    BalasPadam
  8. @ezahsaripah : terima kasih sebab mendoakan kami.. semoga anda juga berbahagia

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..