Bila nak membesar daaaa....

12/03/2009 07:08:00 PG 1 Comments

Sekarang giliran aku pulak bekebun ni...kalau korang nak tahu aku baru je sebulan belajar2
menam pokok dalam umah aku..dah nak d katakan mcam zoo dah.

Harimau ngan gajah je takda lagi.hahaha.. yg dkt gambar ni anak benih cili padi.

aku cuba semai dalam pasu dulu bila dah besar sikit baru rancang beli pasu besar sikit sbb kalau x pindahkan mau bantut cili aku ni..

Tujuan utama aku tanam ni lain tak bukan nak cili mulut korang yang jahat ni.. takdalah saja je..nak buat apa lagi nak makan lah cili ni..aku tanam khusus untuk bakal isteri aku nanti sbb dia kuat makan cili..tapi aku memang x boleh makan cili @ benda2 yang pedas.

cuma hobi aku je yang memang suka menanam dari kecik lagi, insyallah apa je yg aku tanam biasanya tak mengecewakan, biasanya hiduplah.


Tapi untuk kali ni aku pelik sikit benih cili aku ni dah dekat sebulan tapi daun masih 2 helai je, aku rasa macam lama sgt nak membesar ni, setiap pagi aku dah siram kecuali time2 aku balik kampung je.

Takpe aku sabar je dulu menunggu cili aku membesar ni. Lepas ni leh jimat sikit aku x yah g kedai beli cili petik dkt umah je..

Kalau ada sapa2 nak order boleh..mau berapa kilo tokey? hahaha

Mcm mana nak jual cili tu tak membesar2 lagi pon..harap2 hiduplah cili padi aku ni.

Myvitrd

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

1 ulasan:

  1. kurang gula nih. Hehe..tu yang tak membesar. Cuba letak susu dengan madu. Membesar nantinyer..

    Ps: Hehe, gurau aje..teringin gak nak menanam. Dah lama tak menanam..

    BalasPadam

Jangan segan-segan bagi komen ye..